צרו קשר
ּ

מערכות גילוי אש

חברת אשכול פתרונות בטיחות בע"מ מבצעת את דרישות שירותי כבאות אש ומכון התקנים הישראלי בתחום גילוי אש ועשן.

לפי דרישות התקן הישראלי :

  1. התקנה של מערכת גילוי אש עשן ואש עפ"י ת"י 1220 חלק 3.
  2. בדיקות של מערכות גילוי אש ועשן לפי תקן 1220 חלק 11.
  3. התקנה ובדיקה של מערכות גילוי אש ועשן וכיבוי אש אוטומטיות ללוחות חשמל, חדרי מחשב/שרתים וחדרי חשמל לפי תקן NFPA 2001.

חברת אשכול פתרונות בטיחות בע"מ מתחזקת ומתקינה מערכות גילוי אש ועשן בסטנדרטים המקצועיים הגבוהים ביותר בארץ.

המיומנות, הניסיון הרב ותודעת השרות הגבוהה באה לידי ביטוי בכל פרוייקט גילוי אש ועשן שחברתנו מבצעת.

כל מערכת גילוי אש ועשן המותקנת על ידי חברתנו עומדת בתקנים המחמירים ביותר.

חברת אשכול פתרונות בטיחות בע"מ נותנת שירות למערכות גילוי אש ועשן בפריסה ארצית, כולל אחריות ומענה לקריאות שירות.

מערכת לגילוי אש

מערכות לגילוי אש הן הכרחיות בכל מקום, בבתים פרטיים, בעסקים, מפעלים, תעשיות, מוסדות וגופים שונים. קיימים עסקים שצריכים לעמוד בתקן בטיחות כיבוי אש על מנת לקבל רישיון לעסק מהרשות המקומית. ישנה חשיבות רבה להתקנת מערכות לגילוי אש, מטרתן היא התרעה בזמן אמת על הימצאות אש במקום מסוים, מדובר בפתרון האופטימלי למניעת סכנת שריפה והפחתה של גורמי סיכון שונים. קיימים כמה סוגים של מערכות למיגון אש, למשל מערכות הכוללות בתוכן גם כריזת חירום.

כאשר מעוניינים בהתקנת מערכת לגילוי אש, יש לבצע תכנון מוקדם של המערכת והתאמתה לאופי העסק ולצרכים. המערכת מתריעה באופן אוטומטי כאשר היא מזהה דליקה, היא מפעילה אזעקה ומבצעת חיוג אוטומטי למכבי אש, מוקד המשטרה וסיור ולכל גורם אחר שאותו ניתן להגדיר במערכת. כמו כן ישנן מערכות לגילוי אש המספקות גם הפעלה של מטפי הכיבוי באזור שבו פרצה הדליקה.

החשיבות של התקנת מערכת לגילוי אש

קיימת חשיבות רבה לבחור במערכת גילוי אש שעומדת בתקן הישראלי 1220 חלק 3. התקן דן בתחזוקת מערכות לגילוי אש ועשן וכולל שתי רמות של סיכון. התקן קובע כיצד יש להתייחס לכל סוגי המבנים ומהי רמת הסיכון בכל אחד מהם. כל מערכת לגילוי אש ועשן שהותקנה על פי התקן, מחויבת לעבור בדיקת מעבדה מוסמכת.

מערכות גילוי אש עשויות להציל חיים בזמני חירום. ישנה חשיבות רבה להתקנתן, מערכות לגילוי אש ועשן מסייעות בהתרעה מוקדמת על התפרצות של דליקה או שריפה ומאפשרת פינוי מוקדם של המבנה, שליטה טובה יותר על האש טרם התפשטותה, השתלטות על הדליקה במהירות ומניעה של פגיעה פיזית ונזק לרכוש.

סוגי מערכות לגילוי אש

קיימים כמה סוגים של מערכות, חשוב לבחור במערכת המותקנת על פי תקן הנדרש למערכות גילוי אש. התקן נועד לוודא שהמערכת תותקן באופן שבו ניתן למנוע סכנה. המערכת הפשוטה ביותר היא גלאי עשן שברוב המקרים מתאים יותר לבתים פרטיים, אך יש גם גלאי עשן מתקדמים יותר כגון גלאי אופטי, גלאי קרן שפועל באמצעות קרן לייזר, גלאי חום או להבה שפועלים על פי זיהוי טמפרטורה ועוד.

כאשר מדובר בעסקים כגון מסעדות, בתי קפה, בתי מלון וכדומה מומלץ להתקין מערכת גילוי עשן מתקדמת יותר הכוללת מערכת גילוי וכיבוי למנדפי עשן. מדובר במערכות התרעה מתקדמות הכוללות גם אזעקה והפעלה של מערכות כיבוי אש בזמן אמת.

יש מערכות לפינוי ושחרור עשן, המערכת מונעת הצטברות של עשן במבנה ובכך גורמת להפחתת הפגיעה והגדלת סיכוי המילוט של האנשים במבנה.

כמו כן, ניתן למצוא מערכות מתקדמות כגון זיהוי עשן על פי כמות או על פי טמפרטורה, יש מערכות הכוללות גם העברת מסר לגורמים הרלוונטיים כגון כיבוי אש, משטרה וכדומה ואזעקתם לאזור הדליקה. כמו כן יש מערכות הכוללות כריזה או אזעקה המיועדת להתרעה על פינוי המבנה. המערכת מבצעת את הפעולות באופן אוטומטי.

יש לבחור את המערכת המתאימה ביותר לעסק, מומלץ להתייעץ עם מומחה בתחום או עם החברה ממנה רוכשים את המערכת כדי לרכוש את זו שתתאים לאופי העסק.

חברת אשכול פתרונות בטיחות בע"מ

חברת אשכול פתרונות בטיחות בע"מ מספקת מגוון שירותים ופתרונות מקצועיים תוך שימוש בציוד טכנולוגי מתקדם, עמידה בתקן ישראלי ובתקן בינלאומי לבטיחות. החברה מספקת שירותי ניקוי מנדפים, ניקוי ארובות, החלפת מסננים, מערכות לגילוי אש ועשן, כיבוי אש, הסרת שומנים ועוד. מוזמנים ליצור איתנו קשר, נשמח לתת מענה לכל שאלה.

אולי תתעניין גם ב:

מערכות גילוי אש הינן חיוניות בכל מקום. הן יהיו אלו אשר יתריעו על נוכחותה של שריפה ויזעיקו את שירות מכבי האש על מנת שיוודא כי הדליקה טופלה בצורה המיטבית. מערכות אלו חשובות מאוד לעסקים שונים, זרת בדגש על מטבחים מוסדיים ותעשייתיים. השמירה על הבטיחות הינה הגורם החשוב ביותר ועל כן, מומלץ יהיה לרכוש מערכת גילוי אש איכותית ואמינה מידיה של חברה מנוסה ומקצועית כמו אשכול – פתרונות בטיחות בע"מ. חברתנו מעניקה לכלל ציבור לקוחותינו מבחר רחב של שירותים ופתרונות מקצועיים בתחום הבטיחות באש, זאת לרבות טיפולים מונעי אש, החלפת מסננים והתקנה של מערכות לגילוי אש, כמו גם לכיבוי אש במקומות בהם הן דרושות.

כיצד פועלות מערכות גילוי אש ?

מערכות גילוי אש עברו גלגולים שונים במהלך השנים וכיום המערכות המשוכללות הללו כוללות בקרה אלקטרונית אשר מסייעת בזיהוי של תהליך השריפה על ידי זיהוי של גצי העשן הראשונים. השלב הבא בפעילותה יכלול התרעה ודיווח על המקרה לאיש הקשר הראשי או לרשות כיבוי האש המקומית.

מערכות ייחודיות ויעילות אלו מהוות את אמצעי הזיהוי הראשוני לתחילתה של שריפה. אין ספק כי חשיבותן גבוהה ומשמעות פעילותן התקינה תביא לשמירה על שלמות המבנה והציוד שלכם, כמו גם הגנה על חיי אדם מפני נזקי השריפה. חשוב לציין כי קיימים סוגים שונים של מערכות לגילוי אש, כך שבשעה שאתם בוחרים את זו שמתאימה לכם, יהיה עליכם לוודא כי היא מתאימה לסוג המבנה ולרמת הסיכוי אשר קיימת בו. על מערכת גילוי אש לעמוד גם בתקן הישראלי 1220 חלק 3 ולעבור בדיקת מעבדה מוסמכת אשר תוודא כי היא פועלת בצורה תקינה.

כי עם אש לא משחקים!

בעלי עסקים כבר יודעים, אמנם מערכת לגילוי אש הינה חיונית, אך חשוב יהיה לשלב אותה עם מערכת כיבוי, זו אשר תוכל לטפל בצורה יעילה בשריפה שפרצה באופן מיידי. האינטגרציה שבין שתי המערכות הללו תספק את הבטיחות המרבית הנחוצה לשם פעילותו התקינה של עסק הכולל מערכת בישול ומכאן גם כזה שנמצא ברמת סיכון גבוהה יותר לשריפות.

למעלה

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

ּ