צרו קשר
ּ

מערכות כיבוי אש למנדפים

במהלך השנים האחרונות, יותר ויותר חברות לייצור מזון עברו להשתמש בשמן בישול המופק מן הצומח, במקום בשמן המופק מן החי.

שינוי זה גרם לבעיות כיבוי אש של שמן בוער ולבעירה חוזרת לאחר הכיבוי. המערכת מתוצרת אנסול (ANSUL ) ארה"ב מאושרת ע"י מעבדות UL
(UL Listed – Meets Requirements of UL 300 )
ULC וסימון CE. המערכת מותקנת לפי התקנים NFPA 17A ותקן ישראלי ת"י 5356 חלק 2 כיבוי אש בכימיקלים רטובים (Wet chemical fire extinguishing).

מערכת כיבוי למנדפים מונעת בעת דליקה פגיעה אפשרית בכוח האדם ובלקוחות, נזק למכשירי הבישול ואובדן רווחים עקב הפסקת פעילות וזאת באמצעות 24 שעות של הגנה רצופה המבוססת על גילוי, כיבוי למנדפים וחיסול מיידי של אירוע הדליקה באמצעות נוזל כימי המדכא את הדליקה ומונע הצתה מחדש.

מערכת כיבוי אוטומטי למנדפים מיועדת ל:

  • כיסוי אזורי בישול.
  • חלל מסננים.
  • ארובות ומנדפים.
  • חלל הארובה.

חברתנו מתקינה ובודקת בשיתוף פעולה עם להבות ייצור ומיגון מערכות כיבוי אוטומטי למנדפים עפ"י תקן 300 UL, ובהתאם להנחיות NFPA 17A, 96 NFPA ובהתאם לדרישות שירותי כבאות אש ומכון התקנים הישראלי.

מהי מערכת כיבוי אש למנדפים?

מערכת כיבוי אש למנדפים הינה מערכת חשובה ביותר שיכולה למנוע סכנה ממשית. התפקיד העיקרי של מנדפים הוא לסלק עשן וריחות חזקים של טיגון מחלל מסוים. השימוש במנדפים נפוץ בעיקר במטבחים גדולים כגון מטבחי מסעדות, בתי קפה, בתי מלון, בתי אבות, מפעלים גדולים בתעשייה ועוד. המנדפים מסלקים גם חומרים שונים שעלולים להיות דליקים. כאשר נוצרת הצטברות גדולה של שומן בקצוות המנדפים הם עלולים להתלקח ויש סכנת שריפה. כדי למנוע את הסכנה ולשמור על תקינות המנדפים יש כמה פעולות שיש לבצע.

אחת הפעולות החשובות היא הפעלת מערכת כיבוי אש אוטומטית, בנוסף למערכת זו חשוב לנקות היטב ובאופן יסודי את המנדפים אחת לשלושה חודשים עד חצי שנה, בהתאם לתדירות השימוש בהם. גם שימוש תדיר בשמן שמצטבר על דופן המנדפים יכול להתלקח ולגרום לדליקה.

חשוב לדעת שאם הארובות והמנדפים נסתמים יש בכך סכנה ממשית לחיי אדם. כיום בתי עסק רבים בתחום ממכר המזון מחויבים לעמוד בתקנות רישוי עסקים, על מנת לעמוד בתקנות הנדרשות יש צורך באישור מכבי אש לגבי תקינותן של מערכות לכיבוי אש.

סוגי מערכות לכיבוי אש

מערכות גילוי אש הן רבות ומגוונות. כיום קיימת מודעות גבוהה להתלקחות אש ולהגנה מפני שריפות בבתים, משרדים, מקומות עבודה שונים ובעיקר במפעלים ובתעשייה. על מנת להגן על חיי אדם מפני סכנת השריפות והדליקות יש צורך בהתקנת מערכות מתקדמות לכיבוי אש.

מערכות לכיבוי אש יכולות להרתיע בזמן אמת על התלקחות של אש ואפילו לגלות עשן. ככל שמקדימים לגלות את האש כך ניתן למנע נזק כבד יותר וכן למנוע את התפשטות האש לשטחים אחרים. למערכות כיבוי אש יש יכולות משתנות . למשל יש מערכות שמזהות עשן, יש מערכות שמסוגלות לזהות טמפרטורה גבוהה במיוחד, פחמן דו חמצני וכדומה. המערכות מתריעות על גילוי וזיהוי שריפה ומאפשרות לקרוא לסיוע מיידי של מכבי אש בזמן אמת.

בחירה של מערכת לגילוי אש יכול להיות משימה מורכבת. יש לבחון כמה פרמטרים שונים כגון אופן זיהוי הדליקה, מה איכות המערכת ועד כמה היא מתקדמת, מה העלויות שלה, כיצד היא מתריעה על התפתחות של שריפה. על מנת לבצע את הבחירה הנכונה של מערכת לכיבוי אש למנדפים חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע המומחים בתחום.

מערכת כיבוי למנדפים

מערכת לכיבוי אש למנדפים צריכה להיות מערכת מתקדמת שתוכל לזהות בהקדם האפשרי את התלקחות האש. כמו כן ישנה חשיבות רבה להתקנת מערכת כיבוי אש אוטומטית, מאחר שישנם חומרים דליקים ויש קושי לכבות את השריפה, בנוסף לכך יש מצבים שבהם מצטבר שומן באזורים שאינם גלויים לעין, או שיש קרבה למערכת החשמל או למערכות המים, יש בכך סכנה ממשית ולכן חשוב להתקין מערכות לגילוי אש מוקדם ככל הניתן.

מערכות כיבוי למנדפים צריכות לעמוד בתקנים המקובלים לכיבוי אש. קיימים שני תקנים עיקריים, האחד הינו תקן ישראלי 5356 מדובר על תקן הקובע דרישות מיוחדות עבור מערכות כיבוי אש. תקן נוסף הינו התקן הבינלאומי UL 300 שקובע תקנות למערכות כיבוי אש.

מערכת כיבוי אש למנדפים מכילה חומר מיוחד שבאמצעותו מטפלים בשומן המצטבר על המנדפים. אזור המטבח בין אם הוא ביתי או תעשייתי מחייב שימוש בחומרים דליקים ומצריך זהירות יתרה. חשוב שבכל מטבח יהיו אמצעי מיגון כגון מטף לכיבוי אש, במידה ומשתמשים בארובות ומנדפים יש להקפיד לנקות אותם היטב על ידי פנייה לאיש מקצוע או לחברה שעוסקת בתחום. יש לבצע תחזוקה שוטפת של המערכות, כולל מערכת אוטומטית לכיבוי אש.

חברת אשכול מתמחה במתן פתרונות בטיחות וכיבוי אש לארובות ומנדפים, נשמח לתת מענה בכל שאלה או בקשה.

מערכת כיבוי אש למנדפים הינן חיוניות בעבור התמודדות יעילה עם הופעתה של אש דווקא באזורים המסוכנים הללו. המנדפים נועדו לנידוף של אוויר מחלל החדר בצורה בטוחה ויעילה והם נפוצים בעיקר במטבחים שונים ומגוונים. כלל סביבות העבודה הללו עלולים להתקלח בשניות בשעה שמופיעה בהם אש שאינה מבוקרת, ועל כן נוכחותן של מערכות כיבוי אש הינה חיונית וחשובה מאוד. חברת אשכול – פתרונות בטיחות בע"מ משווקת את המערכות היעילות של חברת "להבות", אשר הינה היצרנית הוותיקה והמובילה בישראל של ציוד ומערכות לגילוי, כיבוי ומיגון אש.

מערכות כיבוי אש למנדפים – שומרות על בטיחות בכל רגע

השילוב של שומנים, אש גלויה וחום גבוה עלול להוות סיכון משמעותי להתפרצותה של שריפה במנדפים שבמטבחים השונים. אזורי הבישול המסחריים, מטבחים תעשייתיים ומוסדיים, מהווים אזורים אשר נמצאים ברמת סיכון גבוהה ועל כן חשוב יהיה לוודא כי אתם משלבים מערכות כיבוי אש למנדפים.

חשוב לציין בעירה של המנדף תסכן לא רק את המבנה בו מוצב אלא גם את כל המערכות אשר מותקנות בו, לרבות מערכה החשמל והאינסטלציה. הסכנות בנוכחותה של אש במנדף היא גדולה ועשויה להוביל גם לפגיעה בחיי אדם. לאור הסיבות הללו, מומלץ לוודא כי גם אתם מבצעים התקנה של מערכות גילוי אש אשר ישתלבו בצורה אינטגרטיבית עם מערכת כיבוי האש וכך יבטיחו לכם את יכולת ההתמודדות היעילה בעת פריצת דליקה.

טכנולוגיה מתקדמת שמכבה שריפות בכוחות עצמה

מערכת כיבוי אש אשר נועדה למנדפים חייבת להיות בעלת זמן תגובה מהיר מאוד ומסוגלות להתמודד עם כל ניצוץ שלא במקום. כך למעשה המערכות החדישות והמתקדמות שמשווקת חברת אשכול – פתרונות בטיחות בע"מ, יהיו אלו אשר יסייעו בהתמודדות יעילה ובטוחה בכל היתקלות עם מצב מסוכן בו מופיעה אש במקום שלא אמורה להופיע. הנכם מוזמנים ליצור קשר עם חברתנו והצוות המקצועי שלנו ישמח לעמוד לרשותכם, לענות על כל שאלה בנושא, לספק את כל המידע הנחוץ בנוגע למערכות השונות ואף לייעץ בנוגע למערכות גילוי וכיבוי האש אשר מתאימות לכם.

 

מערכת כיבוי למנדפים הינה בין המערכות החשובות ביותר במטבחים. מערכת ייחודית וחיונית זו תגן על המנדף שלכם, כמו גם על המערכות הסמוכות, המבנה עצמו ועל חיי אדם. כל זאת הודות לטיפול יעיל ומהיר בשריפה אשר ימנע הצתה מחדש של האש במקום. את המערכת החיונית הזו תוכלו למצוא בחברת אשכול – פתרונות בטיחות בע"מ.

מה עושה מערכת כיבוי למנדפים ?

מערכות כיבוי אשר מיועדות למנדפים למסעדות ומטבחים מוסדיים לדוגמה, עובדות בצורה מאוד מסודרת ואופן פעילותה הוא די פשוט.

  • המערכת עצמה כוללת נתיך אשר רגיש לשינוי בטמפרטורה. כך למעשה בשעה שישנה חשיפה לחום מאוד גבוה, אשר נובע לרוב בעקבות נוכחותה של אש, הנתיך מתנתק ומשחרר חומר אשר מכבה את השרפה בצורה מיידית.

 

  • חשוב לציין כי ניתן יהיה לשלב את מערכת זו לצד מערכך גילוי אש ועשן. האינטגרציה הייחודית שבין שתי מערכות אלו תספק בעבורכם ללא ספק את אמצעי הבטיחות היעיל ביותר כנגד שריפות. כך שמערכת גילוי האש תהיה זו שתפעיל את האזעקה ותתריע על הדליקה למכבי האש, זאת בזמן שמערכת הכיבוי תשלים את יעודה בצורה אמינה ויעילה ותעלים את האש בעזרתו של נוזל כימי אשר מדכא את הדליקה ומונע הצתה מחדש.

 

חשוב לדעת כי מכון התקנים יהיה מסוגל לאשר את פעילותו של המטבח העסקי או מוסדי שלכם בשעה הוא היה מצויד במערכות מתקדמות לגילוי וכיבוי אש גם יחד. כך שאותה אינטגרציה בין המערכות תאפשר לכם לשמור על בטיחות מקסימלית במטבח ואף לעמוד בתקני הבטיחות הנדרשים.

אשכול פתרונות בטיחות לשירותכם

חברת אשכול – פתרונות בטיחות בע"מ מתמחה בהתאמה והתקנה של מערכות גילוי וכיבוי אש, זאת הן בעבור עסקים מכל התחומים והן בעבור אנשים פרטיים. חברתנו שמה דגש על איכות מוצריה וזאת מתוך רצון לספק בעבור כל לקוח ולקוח את המערכת אשר תשמור על בטחונו ותגן על הרכוש שלו. צרו קשר כבר היום ונשמח לעמוד לשירותכם ולספק את המענה והמידע לו אתם זקוקים בנוגע למערכות השונות.

 

למעלה

השאר פרטים ונחזור אליך בהקדם

ּ